Skip to content
Fotocredit: PR/Ellen Klaver-Ascheman

Bij ‘The art of shopping’ ging genieten van cultuur & winkelen hand in hand!

16 september 20203 minute read

De eerste keer, dat de week van ‘the art of shopping’ in het Wassenaarse centrum werd georganiseerd was het meteen een groot succes. Winkeliers en kunstenaars werkten samen om het publiek in het centrum op een veilige manier te laten winkelen en tegelijkertijd van kunst te laten genieten.

Op de laatste zaterdag van deze week kon het publiek opnieuw genieten van de werken van de beeldend kunstenaars in de etalages en winkels en kon men luisteren naar de klanken van de musici, die vanaf de verschillende balkons hun klanken ten gehore brachten. Boven het Kruidvat speelde het strijkkwartet L’AMi , vanaf het balkon tegenover Broeders zongen de solisten van ‘the Passion Wassenaar’ en achterin de Langstraat bij het oude Raadhuis speelde een jazzband.

De terrassen zaten vol en het was gezellig in de winkelstraten. De organisatie van ‘the art of shopping’ kijkt dan ook heel tevreden terug op de afgelopen week en de reacties zijn ontzettend positief. “Natuurlijk heeft het weer ons ook enorm geholpen”, zegt Helene van ’t Hoen, coördinator van het Cultuuranker Wassenaar, waar ‘the art of shopping’ onder valt. “En natuurlijk zijn er wel wat verbeterpunten te bedenken, maar over het geheel genomen zijn wij heel blij, dat wij in deze moeilijke corona tijd toch zoiets moois voor de mensen hebben kunnen neerzetten.”

Het organiserende team bestaat naast Helene van ‘Hoen ook uit Astrid Dekker, Tom Mikkers, Carla Huiskens, centrummanager Frederique Diepstraten en Ellen Klaver, die de PR doet. “Wij willen graag de deelnemende winkeliers, de sponsors, de kunstenaars en de musici bedanken, die deze week tot een succes hebben gemaakt”, zegt Frederique Diepstraten.  “En zeker niet op de laatste plaats al die particulieren, die twee dagen hun balkon ter beschikking hebben gesteld aan de musici”, voegt Carla Huiskens toe.

Ook veel dank aan Stoeterij in ‘Groene Hout, die met haar jachthoornblazers de opening verzorgde en bovendien op beide zaterdagen met de ‘videokoets’ , waarop beelden van de kunstwerken werden vertoond en muzikale bijdragen te horen waren, door het centrum reed.
De plannen voor het volgende jaar zijn al weer in de maak en de organisatie hoopt in 2021 op een nog een grotere deelname van zowel kunstenaars als winkeliers. En dan natuurlijk het liefst zonder corona maatregelen.

Of dat laatste gaat lukken, moeten we allemaal afwachten, maar het enthousiasme om deel te nemen, zal ongetwijfeld nog groter zijn dan dit jaar, nu men heeft gezien wat het evenement inhoudt en hoe succesvol het is. Aan het enthousiasme van de organisatie zal het in ieder geval niet liggen.

 

 

 

Tags

Art of ShoppingWassenaar
Gerelateerde artikelen
Back To Top